ماساژ در کاهش اضطراب تاثیری دارد؟
نوشته شده توسط : شهروز


اضطراب یا به طور خاص اختلال اضطراب عمومی (GAD) ، حدود 18.1٪ از افراد بالغ را تحت تأثیر قرار می دهد و 60٪ بیشتر از مردان در زنان تأثیر دارد. اضطراب فراگیر است و بیشتر از خلقی تأثیر می گذارد. تحقیقات نشان داده است که اختلالات اضطرابی بر سیستم قلبی و عروقی ، تنفسی و دستگاه گوارش تأثیر می گذارد ، خواب را قطع می کند و باعث درد عضلات و بدن می شود.
علائم اضطراب
علائم اضطراب می تواند مبهم باشد و اغلب با سایر شرایط مانند افسردگی و فیبرومیالژیا اشتباه گرفته می شود.
علائم اضطراب عبارتند از:
بی قرار و لبه است
خستگی بدون دلیل
تمرکز مشکلات
تحریک پذیری و احساسات غیر قابل توضیح ناراحتی
تنش و درد غیرقابل توضیح ماهیچه
اختلالات خواب که شامل مشکلات سقوط و خوابیدن می شود
درمان اضطراب
درمان اضطراب معمولاً شامل درمان شناختی رفتاری (CBT) ، آموزش طب سنتی دارویی و آموزش مدیریت استرس است. CBT شامل روان درمانی است که در جهت کمک به افراد اضطراب است. این معمولاً شامل درمان شناختی است که الگوهای تفکر منفی را شناسایی و به چالش می کشد ، در حالی که مواجهه درمانی ممکن است بر رویارویی با ترس و مشارکت در فعالیتهایی باشد که باعث اضطراب غیرضروری می شوند. داروهای ضد افسردگی ، داروهای ضد اضطراب یا مسدود کننده های بتا ممکن است برای اضطراب تجویز شوند. مزایا و عوارض جانبی هر گزینه دارویی باید در کنار سبک زندگی ، هزینه ها ، برنامه های درمانی و روش های درمانی جایگزین با پزشک صحبت شود.
مدیریت استرس
آموزش مدیریت استرس شامل یادگیری تکنیک های آرامش و فعالیت های مراقبت از خود است که می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. این موارد می تواند شامل تنفس عمیق ، مدیتیشن ، یوگا یا تای چی باشد. عمل دریافت ماساژ درمانی را می توان یک فعالیت خودمراقبتی دانست.
ماساژ درمانی به کنترل اضطراب کمک می کند
ماساژ درمانی در مدیریت اضطراب بسیار عالی است زیرا ثابت شده است که دو مورد از مهمترین علائم اضطراب را برطرف می کند: ماساژ درمانی باعث کاهش اختلالات خواب و بی خوابی می شود و درد ناشی از تنش عضلات را کاهش می دهد.
ماساژ درمانی خواب را بهبود می بخشد
خواب یک کارکرد حیاتی است. در طول خواب هم بدن و هم ذهن ترمیم و بازسازی می شوند. کمبود خواب عملکردهای ذهنی و وضعیت عاطفی ما را خراب می کند ، زیرا هر کس که یک شب خواب را از دست داده است به خوبی می داند! اختلالات خواب تأثیرات منفی قابل توجهی بر سیستم ایمنی بدن ، سیستم عصبی و توانایی تمرکز و همچنین سطح انرژی کلی ما دارد.
خواب یک کارکرد مهم است و خوابیدن منجر به نوسانات خلقی ، عدم توانایی در عملکرد و مشکل در توانایی تمرکز نمی شود. مناطقی از مغز که احساسات ، تصمیم گیری و تعامل اجتماعی را کنترل می کنند ، همگی برای ترمیم و بازسازی نیاز به خواب دارند. وقتی خواب کافی نداریم ، یا به اندازه کافی به اندازه کافی عمیق نمی خوابیم ، شروع به از دست دادن توانایی فکر کردن مستقیم می کنیم و شروع به احساس اضطراب و افسردگی می کنیم.
نشان داده شده است که ماساژ درمانی باعث بهبود خواب می شود و بنابراین علائم کلی اضطراب را کاهش می دهد. آموزش ماساژ درمانی استرس کلی را کاهش می دهد و به اثبات رسیده است که خواب کودکان در بیماران سرطانی و افرادی که از بیماری فیبرومیالژیا رنج می برند ، باعث بهبود خواب می شود. در مطالعات انجام شده ، ماساژ درمانی نشان داده است كه توانایی خوابیدن و كیفیت خواب را در كسانی كه از انواع شرایط - از جمله اضطراب - رنج می برند ، بهبود می بخشد.




:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: